نمایشگر دسته ای مطالب
نمایشگر دسته ای مطالب

بازگشت به صفحه کامل

گزارش عملکرد فرایند کلاسهای مجازی دبیرستان دخترانه علوم و معارف اسلامی صدرا-شهرستان مهریز

گزارش عملکرد فرایند کلاسهای مجازی دبیرستان دخترانه علوم و معارف اسلامی صدرا-شهرستان مهریز

با شیوع بیماری کرونا در کشور و تشکیل کلاسهای مجازی جهت جبران عقب افتادگی تحصیلی دانش آموزان، دبیرستان صدرا نیز همراه با سایر مدارس استان اقدام به تشکیل گروههای کلاسی مجازی در شبکه پیام رسان نمود.این گروهها در سه پایه دهم، یازدهم و دوازدهم ایجاد گردید و همزمان نیز گروه دبیران و کارکنان دبیرستان نیز تشکیل شد.قبل از هرگونه پیام رسانی در گروه های دانش آموزی،ابتدا در گروه دبیران، جلسه شور و مشورت گذاشته شد و بعد تصمیمات اتخاذ شده به اطلاع دانش آموزان رسانده شد.
در فضای مجازی نیز همانند مدرسه که از سه محیط فیزیکی مجزا تشکیل شده، سه پایه جداگانه ایجاد شده است و کلیه دبیران در آن مشغول به فعالیت می باشند.کلاسهای آموزشی با تایم های 45 دقیقه از ساعت 9 صبح شروع شده و بعد از پایان به دانش آموزان و دبیران یک زمان استراحت داده می شود.برنامه کلاسی کاملا منطبق با برنامه ی کلاسی در مدرسه می باشد.هر روز قبل از شروع درس معاون آموزشی،مربی پرورشی،مشاور و روحانی مستقر دبیرستان با گذاشتن کلیپ و متن های آموزشی و تربیتی دانش آموزان را جهت شروع فعالیتها آماده می سازند.برای هر پایه نماینده ای مشخص شده است که در ابتدای هر کلاس مسئولیت حضور و غیاب دانش آموزان را به عهده دارد و گزارش حضور دانش آموزان را در پیوی دبیر مربوطه و مدیر آموزشگاه اعلام می کند تا در صورت غیبت دانش آموزی دلایل غیبت را بررسی کنند.دبیران با استفاده از ویس، فیلم،نمونه سوال و جزوه و حتی تصویر صفحات کتاب تدریس را انجام می دهند و به صورت آنلاین پرسش و آزمون می گیرند.
با تمام این فعالیتها مشاهده گردید که به علت گفتگوهای زیادی که بین دانش آموزان و دبیران به جهت تعامل، ناگزیر از انجام آن بودیم،بازیابی مطالب اصلی،ویس ها و فیلم و نمونه سوالات کار بسیار دشواری خواهد بود و دانش آموزان و دبیران جهت پیدا کردن مطالب کلاسهای جلسه قبل دچار مشکل می شدند. به همین جهت کانالهایی برای هر درس طراحی شد که فقط دبیر و نماینده او می توانند مطالب اصلی کلاس را بعد از پایان درس در این آرشیو قرار دهند.بدینوسیله هر دانش آموز می تواند برای هر درس آرشیو کاملی از نکات اصلی درس دارد و در صورت نیاز می تواند به راحتی به آن دسترسی پیدا کند و دبیران نیز می توانند بین مطالب قبلی گفته شده و جدید ارتباط برقرارنموده و حتی روز قبل از کلاس اگر نیاز به یادآوری مطلب و یا جزوه ای باشد در کانال مرتبط به خود بگذارند.              
در رابطه با پایه دوازدهم نیز با توجه به پایان یافتن تدریس کتابها از دبیران نظر سنجی صورت پذیرفت و با توجه به تعداد جلسات مورد نیاز هر دبیر جهت تکمیل و جمع بندی کتب یک برنامه کامل تدوین گردید. در این برنامه برای هر دبیر یک روز خاص مشخص گردید تا دانش آموزان بتوانند هم به مطالعه جامع کنکور بپردازند و هم دروس پایه دوازدهم جهت امتحانات نهایی جمع بندی نمایند.
 
در پایان متذکر می شوم موفقیت طرح فوق منوط به نظارت،هماهنگی و تعامل بین همه گروههای دبیران،دانش آموزان و کارکنان دبیرستان می باشد. انشاا... بتوانیم در جهت پیشبرد اهداف آموزشی و تربیتی در این شرایط گامی مثبت بر داریم.