خبر
خبر

دیدار مدیر کل آموزش و پرورش با اعضای مجمع فرهنگیان ایثارگر و کانون تربیت اسلامی فرهنگیان

دیدار مدیر کل آموزش و پرورش با اعضای مجمع فرهنگیان ایثارگر و کانون تربیت اسلامی فرهنگیان


مدیر کل آموزش و پرورش در آغازین روزهای سال نو با اعضای مجمع فرهنگیان ایثارگران و کانون تربیت اسلامی فرهنگیان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد؛" محمد کاظم رحیمی نژاد" یاد و خاطره ی شهدای فرهنگی و دانش آموز و  فرهنگیان فقیدو تمام کسانی که دغدغه ی تعلیم و تربیت استان و کشور را داشتند گرامیداشت و ابراز امیدواری کرد، با درایت و  همت جامعه فرهنگیان بتوانیم در راه خدمت رسانی به مردم و دانش آموزان  عزیز قدم بر داریم.
مدیرکل آموزش و پرورش حضور اساتید و پیشکسوتان در نشست های آموزش و پرورش و حوزه تعلیم و تربیت را منجر به ایجاد اعتماد به نفس برای همه دانست گفت:باید در این مسیر از تجارب و نظرات ارزنده همه استفاده کنیم. 
وی در ادامه اظهار داشت:  تعلیم و تربیت به مانند انسان لایتناهی است و نمی توان برای آن  حد و مرزی قائل شد و  با قدم هایی که برداشته می شود راه های نرفته بیشتر نمایان می شود، باید بدانیم مطرح شدن مسائل و مشکلات در جلسات نباید منجر به نا امیدی در  پیمودن مسیر  پیش رو  شود ، در شرایطی قرار داریم که کثرت گرایی حاکم است و این جامعه ی باز و بی حصار نیاز به  یک بازنگری جدی در شیوه ی آموزش و تربیت دارد و  می طلبد که در نگاهمان به فلسفه ی تعلیم و تربیت تغییری ایجاد کنیم.
رحیمی نژاد ادامه داد: گرفتار یک انفعال کشنده هستیم به نحوی که علی رغم تلاش هایمان به نتیجه ی مدنظر دست نمی یابیم و بعضاٌ احساس ناامیدی می کنیم، چندین صدایی و نسبی گرایی هم در عمل و اخلاق، هم در حوزه ی دانش، امروزه بر جهان حاکم است و همه ی ما معترف به این مهم هستیم، اما نباید تسلیم شویم بلکه با رصد کردن واقعیت ها تصمیم درست را بگیریم. 
وی در ادامه قالب های تحمیل شده به دانش آموزان را دیگر جوابگو ندانست و اذعان داشت: هنوز مطلبی بیان نشده است خلاف آن را  به عنوان شبهه ، توجیه ، ابزار و تکنیک به صورت رسمی و غیر رسمی به  نسل جوان ارائه می دهند و کسی موفق است که متناسب با واقعیت ها فکر کند و  تصمیم بگیرد و  بر اساس آن سیاستگذاری و  برنامه هایش را تدوین کند. 
رحیمی نژاد گفت: امروز مشکل ما کارشناس و مسئول نیستند ، مشکل ما نداشتن طرح اجرایی و عملیاتی در حوزه های مختلف است که بتواند فاصله نظر و عمل را به حداقل برساند.
مدیرکل آموزش و پرورش اظهار داشت : فرزندان ما باید توانمندی نگهداشت و عبور از محیط های آسیب زا و آلوده را داشته باشند ، باید قدرت تفکر داشته باشند و اگر تفکر و اندیشیدن مبنای کار معلم و دانش آموز  باشد می تواند کار ساز  باشد تا اینکه اندیشه و اندیشیدن را یاد بگیرد ، دانش آموز باید بتواند منطق، بصیرت و تبیین را بر رفتارش حاکم کند،برای رفتارش ملاک و معیار داشته باشد و در محیطی همراه با نقد رشد یابد و مجوز نقد معلمشان را داشته باشد و من معلم باید تحمل نقد را داشته باشم و اگر دانش آموزی توان نقد معلمش را نداشته باشد نمی تواند توانمند وارد جامعه شود و این از اشکلات ماست که باید مرتفع شود.
رحیمی نژاد ادامه داد: زمانی که این اتفاق رخ دهد خودانگیختگی شکل می گیرد و دانش آموز می تواند در مواجهه با موقعیت ها عامل باشد .
مدیرکل آموزش و پرورش دلیل  ناامیدی علی رغم تلاش در حوزه ی تعلیم و تربیت را تغییر معیارها و ملاک های گذشته دانست و باید صاحبان ایده و فکر وارد این عرصه شوند و اندیشه ورزی شکل گیرد.
رحیمی نژاد گفت : با مشخص کردن و ترسیم  مسیر چهار ساله ی پیش رو ، حوزه ها موظفند افق یکساله را مشخص تا  به سمت بیمه کردن مدارس برویم و اگر موفق به انجام این کار شویم حوزه ی ستادی می تواند به دنبال برنامه ریزی برود .
وی در ادامه بیان کرد: با بهره مندی از تجربیات و ارتباط مستقیم و تعامل ، طرح آموزش مربی برای نسل امروز را دنبال می کنیم .
این مقام مسئول گفت: اعتبارات کشوری برای اجرایی نمودن طرح های استانی جوابگو  نیست،  به دنبال استفاده بهینه از منابع و امکانات موجود هستیم ،این که مدیران شهرستان و مناطق ما از توانمندی مالی خود اطلاع داشته باشند و امیدواریم کسانی که تجربه ی کار مالی دارند در این خصوص ما را همراهی نمایند.
مدیرکل آموزش و پرورش از عدم نگرش مثبت به هزینه ها در حوزه تعلیم و تربیت و اینکه همیشه مورد نقد واعتراض واقع شدیم سخن گفت و افزود: حرف برای گفتن زیاد است اما عمل اندک است .
وی افزود: مردم و مسئولان باید آموزش و پرورش را یاری کنند و هر کسی وظیفه ی خود را ایفا کند و در اولین جلسه شورای آموزش و پرورش تعهد دستگاه ها در راستای سند تحول بنیادین نسبت به آموزش و پرورش را مشخص می نماییم.
رحیمی نژاد  در پایان  از همراهی افراد با هر نگاه و اندیشه ای در حوزه ی تعلیم و تربیت استقبال نمود و اذعان داشت : هنر ما این است که از افراد  با نگرش ها ی مختلف در حوزه ی تعلیم و تربیت بهره مند شویم.
گفتنی است در این دیدار صمیمی تعدادی از  اعضای مجمع فرهنگیان ایثارگر و کانون تربیت اسلامی فرهنگیان و پیشکسوتان آموزش و پرورش به بحث و گفتگو  پرداختند و نقطه نظرات خود را در امور مربوط به حوزه تعلیم و تربیت مطرح نمودند.
آدرس کوتاه :