خبر
خبر

بازگشت به صفحه کامل

گردهمایی توجیهی تخصصی معاونین آموزشی و مسئولین پژوهشسرا های دانش آموزی مناطق14 گانه

گردهمایی توجیهی تخصصی معاونین آموزشی و مسئولین پژوهشسرا های دانش آموزی مناطق14 گانه


مدیر کل آموزش و پرورش استان یزد گفت: جدیت ، نظم و انظباط لازمه مدیریت است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد ، "محسن موحدی فرد" در این جلسه مداومت و پایداری و عدم روزمرگی را آفت مدیریت ها دانست و بر تدوین برنامه و نقشه راه کوتاه مدت 5 ساله و بلند مدت 20 ساله تاکید کرد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان یزد گفت : برای پیشبرد اهداف آموزشی باید با تکیه بر آمار و اطلاعات دقیق برنامه ریزی کنیم تا بتوانیم نقشه راهی درست تعریف کنیم .
"محسن موحدی فرد" پذیرش واقعیت و پرهیز از آرزو و خیال ،سستی و کاهلی و نسنجیده کاری را از دیگر ضرورت های مدیریت کارآمد عنوان کرد و افزود : مشورت و همفکری و استفاده از نظرات دیگران و بهره بردن از پتانسیل ،ظرفیت و تجربه های سایرین از لازمه های مدیریت صحیح و کار آمد می باشد.
وی گفت: مدرسه محوری باید محوریت تمام امور باشد، اختیارات به مدارس واگذار گردد تا نظارت به جای دخالت حکمفرما باشد.
 مدیر کل آموزش و پرورش اذعان داشت : همه دستگاه ها باید در خدمت آموزش و پرورش باشند چرا که آموزش و پرورش فی نفسه در خدمت همه دستگاه های نظام است.
"محسن موحدی فرد" احصاء مشکلات و پیگیری جهت رفع آن را خواستار شد و گفت : همه باید دست در دست هم دهیم تا از مشکلات کاسته شود.
در ادامه مدیر کل آموزش و پرورش در جلسه هم اندیشی مدیران پژوهش سراهای استان حضور یافت و توصیه هایی به مدیران این مجموعه نمود.
همچنین معاون آموزش متوسطه اداره کل با اشاره به مجموعه تلاش ها و پیگیری های مدیران، دبیران و کادر اجرایی مدارس افزود : در راستای برنامه ریزی منسجم و مستمردر حوزه آموزش های مجازی و تولید محتوای الکترونیکی و نظارت بر عملکرد و حضور دانش آموزان و هنرجویان در شبکه شاد و سایر برنامه های مکمل و همچنین تلاش در راستای تولید محتوای الکترونیکی مناسب با سرفصل ها و اهداف دروس حوزه های مختلف آموزشی اشتراک گذاری و ثبت اطلاعات و برنامه های حوزه آموزشی در بسترهای تعاملی موجود از جمله پلتفرم شاد- پیام رسانها وسایر پلتفرم های مورد تایید وزات آموزش و پرورش و اجرای ارزشیابی پیشرفت تحصیلی دانش آموزان در جهت تداوم بحث آموزش در دوره های اول و دوم متوسطه و همچنین برنامه ریزی در راستای ماموریت های ویژه برای دانش آموزان پایه دوازدهم به صورت  غیر حضوری منطبق با نیازها و شرایط موجود درمناطق و  مدارس استان تاکید کرد.
" سید علی کارآموز " با حضور در جمع روسای پژو هش سراها بر توانمند سازی فعالیت های پژوهش سرا ها در دوران کرونا از طریق جلب مشارکت مستمر مدیران و دانش آموزان ، الگو سازی برنامه های اجرایی و اجرای جشنواره ها – مسابقات آزمایشگاهی تاکید کرد.
از مهمترین عناوین مورد بحث که در این نشست توسط روسای گروه آموزش متوسطه دوره اول – دوم – فنی و مهارتی و گروههای آموزشی استان مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت می توان به  تشریح دستورالعمل ها و بخشنامه وسیاست های حوزه آموزش در برنامه ریزی درسی کلیه پایه ها  ودوره های آموزش متوسطه نظری و مهارتی ،تجزیه و تحلیل امتحانات نهایی سال تحصیلی 99-98 به تفکیک شهرستان ها و مناطق و تبیین سیاست های اجرایی پژوهش سراها در راستای ماموریت های تعریف شده ستادی و استانی اشاره کرد .
 
 
 
آدرس کوتاه :